Endodonție

Centru stomatologic dr. Andrea Chisnoiu - Endodonție

Tratamentul endodontic constă în îndepărtarea țesutului pulpar (a “nervului”) din canalele rădăcinilor, urmat apoi de curățarea, lărgirea și sterilizarea acestor canale și apoi de obturarea lor. Obturația de canal reprezintă ultima etapă a tratamentului endodontic și constă în sigilarea rădăcinilor cu materiale speciale, care previn infecțiile.

Una dintre condițiile necesare realizării unui tratament dentar de calitate este izolarea dintelui. Dintre modalitățile de izolare, cea mai modernă și mai eficientă este diga dentară. Ea reprezintă un sistem care permite delimitarea unui câmp operator, adică a unui mediu uscat și necontaminat cu bacterii. Dintele pe care se efectuează un tratament sub izolare cu diga nu mai poate fi contaminat cu bacterii din salivă sau de pe suprafața limbii sau a obrajilor. Astfel, prognosticul tratamentului este unul mult mai bun, pentru ca orice țesut se vindecă mai repede în lipsa infecției.
În centrul nostru, intervențiile pentru tratarea canalelor radiculare se realizează cu aparatură și cu materiale de ultimă generație: apex locator, cu ajutorul căruia se masoară exact lungimea canalului, sistem rotativ de lărgire a canalului, diga dentară etc.
Durata tratamentului depinde de starea anterioară a nervului (inflamație, infecție) dar și de dificultatea intervenției; altfel spus, se poate încheia după o singură ședință sau după mai multe, în funcție de particularitățile cazului respectiv.
Ceea ce urmărim noi este confortul pacientului pe parcursul întregului tratament, lipsa simptomelor ulterioare și obtinerea unei sigilari optime a dintelui, care să asigure o durata de viață cât mai lungă a acestuia.